Muzeum A, zatímco jste spali...
O náročnosti rekonstrukce stanice metra Muzeum A jsme již psali. Na práci ve veřejných prostorách má tým Dušana Matějky každý den pouhé 2,5 hodiny, a to během noční výluky, která trvá od 1:00 do 3:30 ráno. Nyní vám přinášíme průběh jedné takové směny, jak proběhla v pátek 9. března:
0:45
Pracovní tým se připravuje na zahájení prací v kolejišti. Otevírá se plot z pletiva, který za provozu odděluje projíždějící vlaky od rekonstruovaného nástupiště v levém staničním tunelu.
0:55
K fungujícímu nástupišti pravého staničního tunelu přijíždí nákladní vlak s materiálem (příjezd vlaku se musí naplánovat až 2 týdny dopředu). Naši pracovníci začínají materiál na paletových vozících převážet do levého staničního tunelu – jedná se především o nerezové plechy tvořící obložení a odvodňovací systém tunelu.
1:05
Právě byl přerušen přísun elektřiny do napájecí koleje a od nočního směnového technika zaznívá pro tým pracovníků hlasitý pokyn: „Můžete do kolejí!“
1:07
V kolejišti se začíná stavět několik lešení.
1:18
Jednotlivá lešení jsou hotová a okamžitě se začíná pracovat. Po obvodu tunelu se montují dovezené plechy. Za jednu směnu se stihne přimontovat zhruba 5 řad, což znamená asi 6 m. Délka tunelu na nástupišti je 110 m.
1:20
Do přistaveného vlaku jsou nakládány staré obklady a další demontovaný materiál určený k odvozu.
1:30
Nákladní vlak odjíždí.
1:31
Kromě plechových zontů jsou v tunelu přidělávány odvodňovací žlaby a sanovány jednotlivé dílce ostění (tybinky).
3:20
Všechny práce v kolejišti pomalu končí. Začíná se skládat lešení.
3:30
Lešení je složené a v kolejišti už nikdo není, náš technik předává uvolněné kolejiště zpět dozoru Dopravního podniku.
3:40
Do napájecí koleje se vrací proud, vlaky mohou opět projíždět. Zavírá se pletivo a probíhá úklid celé stanice. Ta je následně připravena pro provoz s cestujícími.