Náš úsek na D1 již v plném provozu!
Na dálnici D1 mezi Ostředkem a Šternovem se od přelomu září a října mohou řidiči konečně svézt rychlostí 130 km/h. Proběhlo odstranění veškerých dopravního omezení, čímž jsme modernizaci 4. úseku definitivně dokončili.
Naše divize Dopravní stavby zvládla provést veškeré práce dle plánovaného harmonogramu a stavba tak byla převedena do režimu předčasného užívání.
Co všechno se ve dvou stavebních sezónách a za pouhých 14 měsíců podařilo zvládnout?
Na celé 7,2 km dlouhé trase jsme v obou jízdních pruzích rozšířili dálniční těleso o 0,75 m. Dálnice na našem úseku tak získala kompletně nový dvouvrstvý cementobetonový kryt, na který jsme použili více než 40 000 m³ betonu. V celé délce úseku jsme zmodernizovali také střední dělící pás, což znamenalo mimo jiné rekonstrukci odvodňovacího systému. Položeno bylo bezmála 2,5 km středové kanalizace a ještě násobně více kabelového vedení.
Mimo vlastní rekonstrukci trasy byla nedílnou součástí modernizace také výstavba dvou prefamonolitickcých nadjezdů přes dálnici, jednoho železobetonového rámového mostu a sanace přesypávaného mostu. Velkou výzvou byl pro celý tým 150 m dlouhý spřažený čtyřpólový spojitý ocelobetonový most přes Křešické údolí, a to zejména z hlediska mimořádně napjatého harmonogramu.
Tím však výčet nekončí. Dále byly opraveny větve mimoúrovňové křižovatky, odbočovací a připojovací pruhy; obnoven záchytný systém a vodorovné i svislé dopravní značení; zrekonstruována a částečně nově vystavena protihluková stěna a zajištěny nestabilní skalní zářezy.