Praha, Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Můstek A/B
Informace:
Lokalita: |
Praha |
Investor: |
DPP |
Realizace: |
HOCHTIEF CZ, divize Dopravní stavby |
Typ stavby: |
Dopravní infrastruktura |
Doba výstavby: |
10/2014 – 02/2016 |
Popis:
|
Realizační tým musel vybudovat dvě svislé, přibližně 25 m, hluboké, šachy, z nichž jedna sloužila pouze jako těžní a montážní šachta v průběhu realizace, druhá byla osazena dvojicí výtahů vedoucích do podzemí. Na výtahy vedoucí z povrchu Václavského náměstí navázala ražba přístupových tunelů pro spojovací výtah mezi stanicemi linky A a linky B, který zajišťuje bezbariérový přístup až na nejspodnější nástupiště. Veškeré práce v podzemí byly realizovány tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou, kdy po otevření výrubu bylo provedeno primární ostění ze stříkaného betonu a dalších zajišťovacích prvků. Poté bylo dokončeno souvrství mezilehlé izolace a následovala výstavba sekundárního, tedy trvalého, ostění této podzemní stavby. Komplikace stavby spočívala v již zmiňovaném situování staveniště v samém srdci metropole na Václavské náměstí, kde platí řada omezení. Pracovníci museli zohlednit veškeré existující podzemní sítě a vedení, od tubusů metra až po kolektory a kanalizace, které se v tomto místě nacházejí, a v neposlední řadě se vypořádat také se složitými geologickými podmínkami a celkově velmi technicky náročnou a tvarově komplikovanou stavbou. Stavební práce zároveň nesměly omezit provoz ve stanici metra a jejich hlavní část tedy probíhala v době mezi půlnocí a čtvrtou hodinou ranní, kdy metro není v provozu. Zajímavostí je, že veškerý materiál musel být do podzemí vnášen ručně po eskalátorech. |
Galerie:
- Stáhnout v plné velikosti
- Stáhnout v plné velikosti
- Stáhnout v plné velikosti
- Stáhnout v plné velikosti
- Stáhnout v plné velikosti
- Stáhnout v plné velikosti
- Stáhnout v plné velikosti
- Stáhnout v plné velikosti
- Stáhnout v plné velikosti
- Stáhnout v plné velikosti